Dit privatliv hos DanCenter/Danland - Privatlivserklæring
Denne privatlivserklæring (“Privatlivserklæringen”) beskriver hvilke personoplysninger, DanCenter indhenter fra dig som “DanCenter Partner” (boligejer eller feriearrangør), kunde eller bruger af vores websites (især DanCenters, Danlands, Stugsommar/Västkustbokingens og Admiral Strand Feriehuses websites), hvordan vi behandler sådanne personoplysninger, dine rettigheder i forbindelse med vores behandling af dine personoplysninger og de tredjeparter, vi kan dele dine personoplysninger med.
Vi mener, at det er vigtigt, at vores serviceydelser er pålidelige og transparente. Vi behandler dine personoplysninger med integritet og omhu og sikrer, at vi efterlever gældende love og forordninger.
1. Dataansvarlig
Dette er den Privatlivserklæring, der gælder for DanCenter A/S, selskabsnr. (CVR nr. 67324013) (“DanCenter”). DanCenter er dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger for varemærkerne “DanCenter”, “Danland”, “Stugsommar/Västkustbokingen” og “Admiral Strand” via de relevante websites og når du kontakter os.
Denne Privatlivserklæring omfatter også DanCenters fuldt ejede datterselskaber, Admiral Strand Feriehuse ApS (“Admiral Strand”), CVR nr. 27233910, DanCenter EDB Service ApS, CVR nr. 14119191, Stugsommar/Västkustbokingen, CVR nr. 516403-1691 og andre datterselskaber i DanCenter-gruppen (“DanCenter Group”).
En henvisning til DanCenter i denne Privatlivserklæring udgør også en henvisning til Admiral Strand og andre relevante datterselskaber i DanCenter Group.
DanCenter er en del af ORAVEL STAYS PRIVATE LIMITED (“OYO Vacation Homes”).
2. Hvordan DanCenter behandler dine personoplysninger
Dette afsnit indeholder oplysninger om de forskellige formål, til hvilke DanCenter behandler dine personoplysninger, hvilke personoplysninger, der behandles, det juridiske grundlag for DanCenters behandling af personoplysninger, og hvor længe personoplysningerne opbevares.
2.1 DanCenter-konto på vores website (kun boligejere)
Som DanCenter boligejer får du adgang til din boligejerportal på DanCenters website. Denne konto består af dit brugernavn (bolig-ID) og pinkode. Med din konto kan du se oplysninger blandt andet men ikke udelukkende om dine kontaktoplysninger, kontooplysninger, kommunikation til og fra DanCenter, priser vedrørende bookings, bookings, planlægning og gæsternes vurderinger.
Kontoen er nødvendig for opfyldelse af aftalen mellem dig og DanCenter.
Som hovedregel opbevarer DanCenter kontooplysningerne så længe du er tilknyttet DanCenter som DanCenter Partner. Hvis du opsiger din udlejningsaftale med DanCenter, sletter vi din konto 1 år efter at kontoen er afsluttet. I overensstemmelse med lovbestemte perioder opbevarer DanCenter oplysningerne i 3 år efter at lejeaftalen er ophørt.
2.2 Håndtering af dine anmodninger eller bookings (for kunder/brugere)
Når du fremsætter en anmodning eller foretager en booking, behandler vi de oplysninger, du har indtastet eller på anden måde afgivet, f.eks. dit navn, din adresse, din rejsegruppes sammensætning, oplysninger om overnatningsstedet, perioden, eventuelle særlige bestemmelser, betalingsoplysninger og e-mailadresse. Ved at fremsætte en anmodning eller foretage en booking inkluderes du automatisk i vores adressedatabase. Vi bruger dine oplysninger til at kommunikere status for din reservation og betaling, til at foretage en booking for dig, sende dig de nødvendige oplysninger om dit ophold og servicemeddelelser. Vi bruger også bookingoplysninger og oplysninger i anmodninger til at foretage analyser og køre rapporter på overordnet niveau med henblik på vores strategiske og driftsmæssige ledelse. Hvis du ikke ønsker at afgive din e-mailadresse, når du fremsætter en anmodning eller foretager en booking, bedes du booke pr. telefon via vores kundeservice.
Da DanCenter behandler dine ovennævnte personoplysninger for at udføre din anmodning eller booking, er disse oplysninger nødvendige for opfyldelse af aftalen mellem dig og DanCenter. I overensstemmelse med lovbestemte opbevaringsperioder opbevarer vi generelt de personoplysninger, vi behandler i forbindelse med din seneste booking, i tre (3) år. Betalingsdata kan imidlertid blive opbevaret i en yderligere periode på to (2) år af bogføringshensyn.
2.3 Afsendelse af nyhedsbrev
Hvis du registrerer dig som modtager af (dvs. giver DanCenter dit udtrykkelige, forudgående samtykke til modtagelse af) nyhedsbrevet via DanCenters website, bruger vi den e-mailadresse, du har opgivet, til at sende dig dette nyhedsbrev. Du optages så automatisk i vores nyhedsbrevsdatabase. Vi vil gerne holde dig orienteret på denne måde om interessante tilbud vedrørende vores produkter og serviceydelser.
Ud over ovenstående kan DanCenter også sende dig oplysninger, nyheder og tilbud om lignende produkter og serviceydelser fra DanCenter, hvis du allerede er DanCenter-kunde eller
-forretningspartner. DanCenter kan sende dig sådanne oplysninger, nyheder og tilbud uden forudgående samtykke fra dig.
Afsendelse af nyhedsbrevet sker enten for at opfylde dit abonnement, dvs. det er nødvendigt for at opfylde aftalen mellem dig og DanCenter, eller fordi det er i DanCenters legitime interesse at kunne informere dig om vores serviceydelser. Med mindre din e-mailadresse også er indhentet eller anvendes til et eller flere af de andre formål, der er specificeret i denne Privatlivserklæring, sletter vi din e-mailadresse, så snart du afmelder dit abonnement på nyhedsbrevet. Hvis vi beholder din e-mailadresse til brug for andre formål, vil vi naturligvis sikre, at du ikke længere modtager nyhedsbrevet.
Du kan altid afmelde dit abonnement på nyhedsbrevet, anføre, at du ikke ønsker at modtage noget post fra os (se mere herunder). Du kan også fremsætte indvendinger mod brugen af dine personoplysninger med henblik på direkte markedsføring (se afsnittet herunder ’Kontakt DanCenter’ for at få flere oplysninger om, hvordan du kan gøre dette).
Afmelding
Hvis du ikke længere ønsker at modtage vores nyhedsbrev eller direkte e-mails, kan du afmelde dette via linket i nyhedsbrevet og e-mails eller via DanCenters website. Hvis du slet ikke ønsker at modtage post, kan du sende en skriftlig anmodning pr. e-mail til marketing@dancenter.com eller med almindelig post til:
DanCenter A/S
Nannasgade 28
DK-2200 København N
Att. Marketing
2.4 Besvarelse af dine spørgsmål eller reklamationer og service-e-mails
Hvis du har spørgsmål om din booking, anmodning eller andre kommentarer eller reklamationer, bedes du sende dem til os pr. e-mail eller kontakte vores kundeservice telefonisk. I så fald anvender vi dine personoplysninger til at behandle dine spørgsmål, til at kunne kontakte dig igen og til at udføre andre handlinger, der er nødvendige i forbindelse med din reklamation eller anmodning. Vi fører regnskab med det antal gange, vi har haft kontakt med dig, via hvilken kanal, årsagen til kontakten og det relevante indhold af det, der er diskuteret, eller de e-mails, der er udvekslet. Hvis du endnu ikke er optaget i vores adressedatabase, kan Servicecentret med dit samtykke registrere din anmodning og dine kontaktoplysninger, så det bedre kan betjene dig og behandle eventuelle fremtidige bookinger mere effektivt. Hvis du ikke har færdiggjort en booking online, vil vi måske kontakte dig for at minde dig om den ufuldstændige booking, for at spørge om der er noget, der er gået galt, eller for at gøre dig opmærksom på andre boliger, som du måske vil finde interessante i stedet.
Ovennævnte oplysninger er nødvendige for at opfylde kontrakten med dig eller er i DanCenters legitime interesse for at yde dig en endnu bedre service.
Dine oplysninger opbevares af DanCenter i 3 år efter dit sidste besøg på DanCenters hjemmeside.
2.5 Oplysninger, der er indhentet i forbindelse med dit besøg og din brug af DanCenters website
Når du besøger vores website, registreres nogle af dine oplysninger automatisk på vores server, f.eks. hvilke websider, du besøger, din IP-adresse (et unikt nummer, der automatisk tildeles din computer af din Internetudbyder, når du går på Internettet), dit computersystems navn og navnet på din Internetbrowser. Vi sporer også din anvendelse af nyhedsbrevet, f.eks. hvilke sider, du ser på, og hvilke dele, du læser, så vi kan tilpasse nyhedsbrevets indhold bedre til dine interesser.
Oplysningerne om din klik- og søgeadfærd, anmodninger og bookings gør det muligt for os at skabe segmenter og klassificere dig i et af disse segmenter. Segmenter er grupper af websitebesøgende eller kunder på samlet niveau, der har en række fælles karakteristika, f.eks. aldersgruppe, køn eller region. DanCenter anvender disse segmenter til at tilpasse sit website og f.eks. til at gøre dets layout mere bekvemt for dig, ændre rækkefølgen for søgeresultater, visse tilbuds synlighed og designet på specifikke sider. Segmenterne anvendes også til at vise annoncer, som efter vires opfattelse er relevante for dig, på vores website, på tredjeparts websites og for kampagner på vores website eller i vores app. Hvis du f.eks. flere gange har booket en feriebolig i Blåvand med egen swimmingpool, så viser vi dig oplysninger, der måske er interessante for dig, f.eks. nye boliger til leje gennem DanCenter, der også er beliggende i Blåvand og har egen swimmingpool.
Vi opbevarer vigtige personoplysninger i forbindelse med websitets funktion, f.eks. dine favoritter, login-status, feedback osv., i maksimalt 3 år fra sidste gang, du besøgte vores website eller brugte din konto. Vi opbevarer data om din klik- og søgeadfærd og andre oplysninger, der er registreret i forbindelse med dit besøg på websitet, i 38 måneder.
Se også afsnit 4 vedrørende vores brug af ”Cookies”.
2.6 Markedsføring
DanCenter kan behandle dine personoplysninger med henblik på markedsføring, f.eks. for at sende nyhedsbreve i henhold til afsnit 2.3 i denne Privatlivserklæring.
DanCenter kan kombinere oplysninger om dine bookings, din søgeadfærd, dine indstillinger på vores website eller i vores app, dine favoritter og vores kommunikation med dig. Alle disse oplysninger sætter DanCenter i stand til at gennemføre forskellige former for markedsføring, herunder via e-mail (nyhedsbrev), udbedt og uopfordret post og bannere og annoncer på websites samt til at gøre de afsendte eller viste oplysninger så relevante og interessante som muligt for dig. Vi måler effektiviteten af alle vores kampagner.
DanCenter kan på forhånd indhente dit samtykke til behandling af dine personoplysninger til markedsføringsformål, f.eks. i tilfælde hvor DanCenter ønsker at sende dig oplysninger, nyheder og tilbud, der ikke vedrører din aktuelle kunde- eller forretningsrelation med DanCenter.
Hvis DanCenter agter at sende dig nyheder og/eller tilbud fra tredjeparter eller at overføre dine personoplysninger til tredjeparter, f.eks. DanCenters forretningspartnere og/eller underleverandører, til markedsføringsformål, vil DanCenter på forhånd indhente dit samtykke hertil og informere dig om, hvad dine personoplysninger vil blive brugt til. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod denne form for videregivelse.
Du kan også anmode om at blive undtaget fra markedsføringsanmodninger generelt ved at registrere dig i CPR-registeret (den såkaldte ”Robinsonliste”).
Anvendelsen af dine personoplysninger i denne henseende er nødvendig for DanCenter i relation til selskabets legitime interesse i at informere besøgende og kunder på websitet om nye produkter og serviceydelser og for at kunne tiltrække flere kunder, øge antallet af bookings og finansiere websitet.
DanCenter kan anvende ikke-personlige oplysninger som f.eks. demografiske oplysninger til at analysere og udvikle vores markedsføringsstrategi og forbedre DanCenters serviceydelser yderligere.
2.7 Vedligeholdelse og optimering af websitet
Dine personoplysninger kan anvendes til at analysere anvendelsen af og vedligeholde vores website og dertil hørende teknologier, til at løse eventuelle fejl, til at forbedre tilgængeligheden og beskytte mod bedrageri (f.eks. hvor der gøres flere forsøg på at foretage en booking, eller når der foretages en booking, der strider imod vores generelle vilkår og betingelser).
2.8 Gæstebog online
Efter at have boet i en feriebolig, der er lejet gennem DanCenter, kan du lægge en anmeldelse op på vores website. Denne anmeldelse kan ses af alle besøgende på websitet. Du bliver bedt om helst at opgive dit fulde navn, men mindst dit fornavn og din bopæl i anmeldelsen, da disse oplysninger i høj grad vil øge anmeldelsens troværdighed. Vi anbefaler, at du er omhyggelig med ikke at medtage yderligere personoplysninger i anmeldelsen. En anmeldelse lægges op på basis af dit samtykke. Hvis du ønsker at være anonym, kan du ikke efterlade en anmeldelse. Anmeldelser forbliver synlige i en periode på 3 år. DanCenter forbeholder sig også ret efter eget valg at afvise anmeldelser uden at opgive nogen grund. Du kan også til enhver tid bede os om at fjerne din anmeldelse ved at sende en e-mail til marketing@dancenter.com.
3. Sociale medier
Du kan vælge at dele oplysninger fra vores website via sociale medier som Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, Google og YouTube. Det betyder, at de delte oplysninger, med dit navn og dine interesser, kan blive synlige for dem, der besøger dine personlige sider. DanCenter anbefaler, at du omhyggeligt læser privatlivserklæringerne for de relevante sociale medier, da disse erklæringer gælder for disse parters behandling af dine personoplysninger.
DanCenter er ikke Dataansvarlig eller på anden måde ansvarlig for behandlingen af oplysninger og personoplysninger, som du vælger at dele på andre websites og sociale medier, der ikke har relation til DanCenter.
4. Cookies
De personoplysninger, der henvises til i denne Privatlivserklæring, kan indhentes ved hjælp af ”cookies”. Cookies er små tekstfiler, som dit udstyr eller din browser gemmer, når du besøger vores website. DanCenter anvender også teknikker, der svarer til cookies, f.eks. tracking pixels, Java scripts, tabs og web beacons. Hvis du besøger vores website igen, genkendes dit udstyr og din browser. Dette er nødvendigt, bl.a. for at huske dine favoritter, genne dine kontooplysninger, så du ikke behøver at indtaste disse oplysninger igen, men også for at kunne måle og analysere din brug af vores website. Vi og tredjeparter anvender desuden cookies for at vise dine skræddersyede annoncer.
Vi anvender cookies:
- til statistik, dvs. måling af trafikken på DanCenter, herunder antal besøg på DanCenter, hvilke domæner, de besøgende kommer fra, hvilke sider, de ser på hos DanCenter, og hvilket generelt geografisk område, brugeren befinder sig i.
- til at forbedre funktionaliteten: forbedre funktionaliteten og optimere din oplevelse af DanCenter og hjælpe dig med at huske dit brugernavn og din adgangskode, så du ikke behøver at logge ind igen, når du kommer tilbage til DanCenter.
- til at integrere med sociale medier, dvs.: gøre det muligt for dig at integrere med sociale medier som f.eks. Facebook.
- til kvalitetssikring: til at sikre kvaliteten af anmeldelser og forhindre bedrageri og uregelmæssigheder i forbindelse med skrivning af anmeldelser og anvendelse af DanCenter.
- til målrettet markedsføring, f.eks. visning af specifik markedsføring hos DanCenter, som vi tror, du vil finde interessant.
DanCenter kan give tredjeparts leverandører adgang til at se indholdet af de cookies, der sættes af DanCenter. Disse oplysninger anvendes udelukkende på vegne af DanCenter og må ikke anvendes til den pågældende tredjeparts egne formål.
DanCenters website kan også indeholde cookies fra tredjeparter som Google Analytics og Facebook.
Data, der indhentes via Google Analytics, vil som hovedregel blive opbevaret i en periode på 38 måneder i henhold til Google Analytics’ automatiske sletningsproces.
De fleste browsere giver dig mulighed for at slette cookies fra din harddisk, blokere alle cookies eller modtage en advarsel, før en cookie gemmes. Du skal være klar over, at i sådanne tilfælde kan du ikke anvende serviceydelser og funktioner, idet de kræver cookies for at huske de valg, du foretager. Vi håber, at du vil tillade de cookies, vi sætter, idet de vil hjælpe os til at forbedre DanCenter.
Du har altid mulighed for at slette cookies, der er gemt på din computer.
Ved at anvende DanCenters website giver du samtykke til vores brug af cookies som beskrevet. Hvis du ikke længere ønsker at give dit samtykke til brugen af cookies, skal du fravælge cookies ved at ændre indstillingerne i din browser.
Når du har accepteret anbringelsen af cookies, der bl.a. anvendes til markedsføringsformål, f.eks. til at vise specialtilpassede annoncer, kan du trække dit samtykke tilbage via din browser (få flere oplysninger i vores Cookiepolitik og afsnit 4 herunder om cookies). Når cookies er anbragt, kan du slette dem. Husk, at nogle af websitets funktioner så ikke længere virker korrekt.
Du kan læse mere om DanCenters brug af cookies, herunder hvilke cookies, der anbringes, formålet med disse cookies og opbevaringsperioden, i vores Cookiepolitik på vores hjemmeside.
Det er til hver en tid muligt at trække dit samtykke tilbage. Du skal dog være opmærksom på, at trækker du dit samtykke tilbage, kan der være funktioner, som ikke virker korrekt, da de forudsætter, at vores hjemmeside kan huske de valg, som du tidligere har foretaget..
Du kan læse mere om håndtering af cookies
her.
Træk samtykke tilbage
her.
5. Opbevaringsperiode
Vi opbevarer dine data så længe, som det er nødvendigt til ovennævnte formål, eller for at efterleve lovbestemt opbevaring og andre forpligtelser. Denne Privatlivserklæring opstiller de forskellige opbevaringsperioder, der anvendes af DanCenter. Efter afslutningen af en opbevaringsperiode til et specifikt formål sletter eller anonymiserer vi dine personoplysninger vedrørende det pågældende formål.
Bemærk, at sletning af dine personoplysninger, der er indhentet til et specifikt formål, ikke nødvendigvis betyder, at vi sletter alle de personoplysninger, vi har indhentet om dig. Vi kan stadig have en legitim interesse i og lovlig grund til at behandle en del af dine personoplysninger, herunder men ikke udelukkende opbevaring af hensyn til bogføringskrav eller lignende forpligtelser. Vi fortsætter også med at behandle dine personoplysninger, hvis du har givet dit samtykke til en sådan behandling.
6. Tredjeparter
Vi deler kun dine personoplysninger med tredjeparter, når det er nødvendigt:
- i forbindelse med en sådan tredjeparts levering af en serviceydelse, som vi har brug for for at kunne udføre din anmodning eller booking, et eksempel på en tredjepartsbehandler kunne være Composit Marketing (nyhedsbreve), Enalyzer (online undersøgelser), Skanlog (skibskataloger). For at behandle din bookinganmodning vil vi overføre personoplysninger til den relevante boligejer. Boligejerne skal også efterleve gældende privatlivslove ved behandling af dine personoplysninger til deres respektive formål. Boligejerne er kontraktligt forpligtet over for DanCenter til at opbevare og anvende dine personoplysninger fortroligt og med behørig omhu.
- for at foretage betaling for den lejede feriebolig og andre omkostninger. DanCenter anvender DIBS og Elavon som udbydere af betalingsservices. Vi anbefaler, at du omhyggeligt læser denne udbyders privatlivserklæring, da denne er ansvarlig for behandling af dine data i forbindelse med betalingen,
- for at involvere tredjeparter som Google, analysere oplysninger om din brug af DanCenters website og for at personliggøre website og kommunikation (se også afsnit 4 i denne Privatlivserklæring vedrørende cookies),
- for at involvere tredjeparter i visning af relevante tilbud og annoncer. Disse parter omfatter men er ikke begrænset til Carma (nyhedsbreve), Tealeaf, Skanlog, Mindshare, Facebook, Google.
De fleste af disse tredjeparter er databehandlere og bruger kun dine personoplysninger til gavn for DanCenter. Disse parter befinder sig hovedsagelig i Danmark eller i EU. En række it-udbydere er baseret uden for EU eller har adgang til personoplysninger fra områder uden for EU. Disse omfatter: Jira (USA). DanCenter leverer kun personoplysninger til parter, der garanterer, at de har truffet de nødvendige foranstaltninger til at beskytte oplysningerne tilstrækkeligt. En databehandlingsaftale, der indgås med databehandlere, regulerer dine personoplysningers fortrolighed og sikkerhed fra sådanne tredjeparters side, bl.a. for så vidt som parter fra eller med adgang fra områder uden for EU er involveret, og det pågældende land ikke yder et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau, sker overførsel af personoplysninger fra DanCenters side med forbehold for indgåelse af en aftale i henhold til modelklausuler opstillet af EU Kommissionen, eller DanCenter skal på anden måde sikre, at der anvendes hensigtsmæssige foranstaltninger.
Der kan også være situationer, hvor DanCenter overfører personoplysninger til en tredjepart eller på anden måde tillader en tredjepart at få adgang til sådanne personoplysninger, men hvor en sådan tredjepart ikke anses for databehandler for DanCenter (f.eks. rengørings- og vedligeholdelsesydelser eller lignende, hvor databehandling ikke er hovedydelsen). Ved brug af sådanne serviceudbydere vil DanCenter gøre alt, hvad der med rimelighed kan gøres, for at sikre, at sådanne serviceudbydere behandler alle personoplysninger, som de måtte få adgang til, fortroligt og sikkert.
DanCenter kan overføre personoplysninger eller give adgang til personoplysninger, hvis DanCenter anmodes herom af en kompetent offentlig myndighed, en retskendelse eller tilsvarende juridisk forpligtelse. I så fald er DanCenter ikke dataansvarlig eller ansvarlig for den offentlige myndigheds behandling af de personlige oplysninger, og DanCenter påtager sig ingen hæftelse i forbindelse med DanCenters efterlevelse af en anmodning fra en kompetent offentlig myndighed.
7. Sikkerhed
Det er meget vigtigt for DanCenter at opbevare dine personoplysninger sikkert. DanCenter har derfor truffet hensigtsmæssige tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte dine personoplysninger mod uautoriseret eller anden uønsket adgang. Dette fremgår af den hængelås, der vises nederst (eller øverst) i din browser, når du foretager en booking. DanCenters ansatte eller tredjeparter, som DanCenter anvender, vil tilsvarende kun få adgang de de personoplysninger, der er nødvendige for udførelsen af deres forpligtelser.
Vi kører regelmæssigt automatiske sikkerhedsscanninger på vores website og app, og vi beskytter vores systemer mod malware, virus, cryptoware og hackingsoftware.
8. Dine rettigheder med hensyn til dine personoplysninger (for ”registrerede”, dvs. kunder og brugere)
Registrerede har visse rettigheder i henhold til den Generelle Databeskyttelsesforordning (”GDPR”).
For eksempel har du ret til at se og ændre eller lade en tredjepart ændre dine oplysninger, som de er registreret hos DanCenter, hvis sådanne oplysninger er ukorrekte eller ufuldstændige. Du bør også ændre dine oplysninger, der er gemt på din konto, hvis de ændres i mellemtiden. Under visse omstændigheder har du også ret til at få dine personoplysninger slettet eller få begrænset DanCenters behandling af dem, og til at bede DanCenter give dine personoplysninger enten til dig eller til en tredjepart. Hvis du allerede har booket hos DanCenter, kan du se dine oplysninger ved at følge det link, du modtog sammen med din bookingbekræftelse. Hvis du ønsker at ændre dine personoplysninger, bedes du kontakte vore salgssupportteam pr. e-mail eller telefon. Om nødvendigt kan DanCenter sende dig et skriftligt eksemplar af dine oplysninger.
Kort fortalt omfatter dine rettigheder følgende:
- Ret til adgang (ret til at blive informeret om, hvorvidt den registreredes Personoplysninger behandles, og i så fald ret til adgang til Personoplysningerne (et eksemplar af Personoplysningerne skal udleveres)
- Ret til transport af Personoplysningerne (ret til at modtage Personoplysninger om sig selv, som den registrerede har givet selskabet. Disse oplysninger skal gives i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format)
- Ret til korrektion (ret til rettelse af ukorrekte Personoplysninger fra den dataansvarliges side uden unødig forsinkelse)
- Ret til sletning/ret til at blive ’glemt’, (med visse begrænsninger ret til at anmode om sletning af Personoplysninger uden unødig forsinkelse. I så fald skal vi slette Personoplysninger uden unødig forsinkelse)
- Ret til at gøre indsigelse (ret til at gøre indsigelse mod behandling af dine personoplysninger, nemlig hvis behandlingen af dine personoplysninger omfatter profildannelse, eller hvis behandlingen er baseret på vurderingen af vores interesse i at behandle dine personoplysninger)
- Ret til begrænsning af behandlingen (ret til at opnå en begrænsning af behandlingen af dine personoplysninger, hvis du bestrider personoplysningernes nøjagtighed, eller hvis en anmodning om sletning ikke kan imødekommes, f.eks. på grund af DanCenters behov for at bevare personoplysningerne med henblik på etablering, udøvelse af eller forsvar mod juridiske krav).
Bemærk, at de registreredes rettigheder kun opfyldes individuelt af DanCenter i forbindelse med de tilfælde, hvor DanCenter anses for dataansvarlig. I situationer, hvor DanCenter anses for databehandler, skal de registreredes rettigheder opfyldes af den dataansvarlige.
9. Sådan kontaktes DanCenter
For at udøve dine rettigheder med hensyn til dine personoplysninger bedes du kontakte DanCenters Privacy Officer pr. e-mail til privacy@dancenter.com.
Bemærk, at for at sikre, at vi ikke sender dine personoplysninger til uautoriserede personer eller andre, vil du måske blive bedt om at bekræfte din identitet, f.eks. ved en kopi af dit pas, validering via NemID eller en tilsvarende, sikker bekræftelsesmetode.
Du kan også kontakte os uforpligtende om andre spørgsmål om vores brug af dine personoplysninger, denne Privatlivserklæring eller andre anliggender vedrørende vores serviceydelser eller website. Dit spørgsmål eller din kommentar vil blive behandlet kompetent, fortroligt og så hurtigt som muligt.
Hvis du ønsker at klage over DanCenters behandling af dine personoplysninger, kan du også altid kontakte Datatilsynet.
Kontaktoplysningerne for Datatilsynet er:
Datatilsynet
Borgergade 28, 5
DK-1300 København K
T: 3319 3200
F: 3319 3218
E-mail: dt@datatilsynet.dk
DanCenter kan fra tid til anden opdatere denne Privatlivserklæring. Den nyeste udgave af Privatlivserklæringen er altid tilgængelig på DanCenters website. Hvis vi har din e-mailadresse, kan vi eventuelt informere dig pr. e-mail i tilfælde af væsentlige ændringer.
København, den 23. maj 2018